kelahiranku...

Posted by iedah

Alhamdulillah..kesyukuran yang mampu ku rafa'kan kepada Tuhan Yang Maha Esa atas limpah rahmat dan kasihnya yang telah menghidupkanku selama 22 tahun ini..hari ini, tanggal 13 Mei..genap umurku 22 tahun hidup di muka bumi Allah ini. Terima kasih sahabat2 ku yang mengingati tarikh kelahiran diri ini..hanya ucapan keramat inilah yang mampu dilafazkan..tepat jam 12 malam maka berduyun2lah mesej masuk ke inbox henfon. Kepada sahabat yang terawal hantar wish, tahniah diucapkan. Dari 12hb lagi dah ada yang wish..terima kasih tak terhingga diucapkan..ini menunjukkan kalian memang menghargai diri ini..TERIMA KASIH lagi sekali..:-)..

Mesej dari sahabat2 setia:
1) from Adilah…>>sepupu yag setia;-)<<
(>-<)
(. "o) awak bz ke?
( *"(,,)
(.(.J

(>"<) Xpe kita
( o",) duduk
(")(")(,) sini jE...
Just nak wish eppy best'day !!:-)

2) from naz.. tak terasa bils dia pergi, tapi sayu bila dia x kembali, mencarinya dengan hati suci lebih indah daripada mmiliki x mghargai.., dia datang tanpa seruan, dia pergi tanpa alasan...kejarlah dia sebelum hilang dari pandangan, kerana hadirnya anugerah yang tiada bandingan..thank you Allah 4 the gift of....IMAN! Semoga hidup n mati kita dalam iman..Amiin..
Just nak ucap..SLMT HARI GURU N HAPPY BIRTHDAY..;-)

3) from Fairul
(>""<)
(._.) aloo
>")("<>
Just nak ucap : apie besday yg ke-22thn!
Moga succes sokmo deh!
(>""<)
(._.) k.bye, gud nite
(,)..(,)

4) from zahidah..ex-roomate
*;%*;%'*
*;*;%/*%*
)i( sesegar
( ) bunga Untuk dirimu yang jauh..
Dengan memori kemesraan & doa semoga hari esok akan lebih ceria & bahagia..
hepi bezday ke 22.
Moga panjang umur n murah rezeki. Smile always..:-)

5) from mar..
Assalamualaikum… Ada orang tak? Nasib baik ada, ada hadiah ni…
()"""() .@
( 'o') ,@@@
=(,,)=(")<-@@@
(""),,,("") "@@
"Selamat ari lahir yang ke-22" Dah sebaye kte ni ye?:-)

6) from naimah
Salam..slmt hari lahir ke22. bertambah umur setahun lagi.em..bunga tu utk hg;-) moga pjg umru murah rezeki, bahagia dunia akhirat..frnship 4ever.

7) from shida..>>sepupu yg setia<<
"Perkara yg paling aku kesali dlm sehari ialah apabila terbenamnya matahari, umurku berkurangan tetapi amalanku tidak bertambah.."-ibnu mas'ud r.a- Renungilah..sanah helwah ya ukhti..kullu 'am wa anti bikhoir. Allahu yubarikfik:-)

8) from kamaliah..
Hepi b'dy…fi amaanillah..

9) from k.dayah>>my sister yg banyak berjasa;-p<<
Anak kelawar main dalam gua, Main wau dengan mak tua, Mak tua datang dr muar, Bwk bersama dgn takua, Blh buat msk kari takua, Pastu anak klwar pun kata..selamat hari tua..hehe..

10) from Presiden PERMADAH 09/10 Salam, selamat hari lahir yg ke 22.. semoga panjang umur n murah rezeki",)

11) from k.dalila >>Mantan S/U PERMADAH 08/09<<
Salam..epi birthday..wish u all da best in ur life..

12) from S/U PERMADAH 09/10
Salam…Selamat hari lahir..;-)..smoga dmurahkan rezeki…

13) from Farihah..
Salam..happy birthday..moga pnjg umuq n dmurahkan rezeki..

14) selamat hari lahir...moga dipanjangkan umur, dimurahkan rezki...dipermudahkan segala urusan, moga ceria n hepi sllu...
moga diperkuatkan iman n mujahadah jua...from kakdila

15) from mr.pres;)
epi birthday...........

moga pnjang umur n murah rezki
dikurniakan suami dan anak yg soleh....
dikurniakan kejayaan yg berterusan...
dikurniakan ilmu yg mntap..

16) salam..ucapan selamat hari lahir
daripada YDP PMAPIUM (M.Nazim Hayazi) NYDP (Musyaiyadah Ahmadun) n barisan MT..
semoga hayat dilimpahi barakah..tgktkan amal, islahkan diri..slmt b'cuti:-)

17) sometimes i forget to say "kaifa haluki?". sometimes i even miss to say " salam" but that doesn't mean u r forgotten, coz u r a person "daiman fi qolbi" ;-)..(HAPPY BESDAY:-D)..>>k.masyitah>>


Mengenang kembali sambutan hari lahir yang ke 21 tahun lepas, agak meriah juga..time tu kebetulan hari pertama start menjalankan tugas sebagai guru ganti di KAFA Integrasi As-Solohin, Sg.Buloh. Kakakku yang begitu berjasa itu;-p..telah membelikan kek dan menyambutnya di pejabat sekolah..thanks sis..tapi bukan setakat itu sahaja sambutannya..murid-muridku juga menyambutnya sekali lagi ketika hari terakhir aku mengajar di situ..alahai..terharunya rasa hati ini..tanpa dirancang pun jamuan tu..pandai betul budak-budak ni..siap belikan kek dan membawa makanan dari rumah masing-masing. Memang bab jamuan blh bagi 10 bintangla kat budak-budak ni.. Padahal 2 hari sebelumnya sudah pun dibuat jamuan perpisahan yang mereka merancang tanpa pengetahuanku..macam2 betul budak2 kelas 4 Tawakal ni..sedih juga nak meninggalkan mereka..tapi apa boleh buat cuti semester sudah tamat dan aku perlu kembali ke kolej untuk mendaftar.huhu..sedihnyer..


telatah anak muridku di depan kamera..blh tahan jgk diorang ni yer;)

kek yg budak2 tu belikan..sedapnye..yum yum.

kek ni my sis yg belikan..

sambut dalam pejabat jer..

Mengingati diri ini yang telah 22 tahun diberi nikmat udara untuk bernafas..nikmat rezeki yang tidak putus-putus..nikmat kesihatan yang membolehkan diri ini bebas ke mana-mana..nikmat kasih sayang daripada keluarga, teman-teman, sahabat-sahabat…merasakan begitu bersyukur sangat-sangat. Namun diri ini jug merasakan begitu kerdil dan hina sangat di sisiMu Ya Allah..begitu banyak amanahmu, begitu banyak kewajipan terhadapMu yang masih belum sempurna terlaksana. Masih banyak kelompangan-kelompangan yang wujud dalam diri ini yang telah pun diberi peluang hidup selama 22 tahun, yang telah diberi peluang membesar dalam biah agamaMu yang suci.. semoga Allah memberi lagi peluang untukku perbaiki diri ini..mengislahkan diri ke arah yang lebih baik..menjadi insan yang bertaqwa dan beriman..


0 comments:

Post a Comment